kolmapäev, 16. aprill 2008

maratoonarist mehhaanikuks



Rulluisuratta läbilõige. joonis Rulluisuklubi ABEC.

Mõtlesin, et rulluisutamine on pigem nagu asendusala jooksule, aga selgub, et saan sellega veidi ka sügavamaid mehhaanikaalaseid teadmisi meelde tuletada. Pühapäevane vihmas rullitamine päädis sellega, et eile õhtul tekkinud idee, tõusta täna hommikul päikesega (või mõned hetked hiljem) ning teha üks kiirem tiir, lükkus siiski õhtusse.

Nimelt jäi mul pühapäeval enne märjale pinnale minekut lõpuni lugemata üks lause, mille lause esimene pool ütles, et pärast märjas sõitmist tasub uisud ja rattad kindlasti ära pesta ja kuivatada, ning lause teine pool, et eraldi tähelepanu laagritele, mis lahti võtta ja kuivatada ja õlitada. Eile õhtuks loobus koostööst ühe tagumise ratta laager ning streikisid ka teised ning täna lähen süvenen tehnoloogiasse veelgi, et uued liikurid saada. Olemasolevad laagrid nimelt pole hooldatavad-õlitatavad. Ühepäevaliblikad siis. Uued puksid on ka kotis ning õhtul avan minigaraaži. Polegi midagi ammu rubriigist DIY (do it yourself) katsetanud.

Maakeeli juhend, mis mul ka abiks ehk Oliver kirjutab (koos fotodega), kuidas ta enda uiskudel laagrid hooldas.

Põlv on aga on juba täitsa kobe (jooksu, mitte mingites muudes mõtetes) ja kindlam kui viimastel nädalatel, tänan küsimast. Ent jooksuga olen siiski veel veidi tagasihoidlik ning hajutan riske muude treeningutega. Näiteks idee käia homme enne tööd (7.30) miskis grupitreeningus tundub jumekas. Loodetavasti ka homme hommikul.

5 kommentaari:

Oliver ütles ...

Rivo, sa ei ole ainukene sellise probleemiga. Kuna ise samas olukorras juba korra olin, siis kirjutasin ka maakeelse juhendi koos piltidega kuidas rulluisu rattalaagrite hooldust läbi viia.
Viide: http://olkas.blogspot.com/2006/04/kuidas-hooldada-rulluisu-rattalaagreid.html

Rivo ütles ...

jep, ma eile lugesin ka juba su asjalikku-kasulikku ülevaadet:) lisan siia postituse juurde ka viite.

Helen ütles ...

Aga edu hommikuse trenniga. Ma millalgi käisin hommikuti ujumas ja iga kord mõtlesin enne 7 tõustes, et kas ma tõesti teen seda. Aga mõjus hästi ja päev sai hea alguse.

Kaido ütles ...

Mõtlesingi sinu eelmist postitust lugedes, et kuidas julged vihmaga rullitada. Kas siis hilisem hoolduse vaev tasub ära selle kahetunnise sõidu? Mina igal juhul ootan rullitamiseks kuiva ja harjatud asfalti.

Rivo ütles ...

Helen, loodan ka, et sellest tekib harjumus.

Kaido, kui ma välja läksin, siis enam tegelikult ei sadanud, aga märg asfalt tegi oma töö.

teinekord võib juhtuda, et sajab mitu päeva, siis ma ei tihka oodata. ertiti kui on plaanis mahutrenn pühapäeval ehk pole teda esmaspäeva võimalik lükata ka. jooksuga sama lugu, teinekord lükkasin laupäevast pühapäeva ja õnnestus enamvähem ok ilm saada. teinekord oli veel hullem ja tuli tuisu-vihmaga minna.

aga see keerulistes oludes treenimine kasvatab vaimu. ega võistlusel ka alati päike sära:)